Eğitim durumu, belli bir zaman süresi içinde bireyi etkileme gücünde olan dış koşulları kapsar. Hedef davranışların öğrencilere kazandırılması için gerekli uyarıcıların düzenlenip işe koşulması bu anlamda son derece önem taşımaktadır. Öğrencilere istendik davranışların kazandırılmasını sağlayan öğrenme yaşantılarının ve ortamlarının etkili bir biçimde düzenlenerek etkinliklerin niteliği arttırılmak amaçlanır. Söz konusu eğitim durumu ise KİTAP OKUMA faaliyetlerinin arttırılması yönündedir. Bu nedenle yapılması tasarlanan etkinliklerin işlevsel olması önem arz eder. Bu projede amaç öğrencileri istendik davranışlara yöneltmede istenen davranış ortamıyla karşı karşıya bırakmaktır. Bu sayede istendik davranışların eğitim durumunda oluşacak değişkenler ortamsal düzeyde sağlanmış olur. Biz de Açık Hava Kütüphanesi projesiyle edebiyat merkezli etkileşim ortamlarını oluşturarak okulumuzdaki okuma seviyesini arttırmak, arttırılan bu seviyenin başarı düzeyine de yansımasını sağlamayı amaçladık. Projede emeği geçen Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Serkan GÖKBULUT'a, Mobilya Bölümü Öğretmenlerine teşekkürlerimizi sunuyoruz.